|
Titel
-
Un coup de dés jamais n'abolira le hasard - image
Technische Angaben
-
[32] S., 32,6x24,9 cm, Auflage: 300, keine weiteren Angaben vorhanden
Softcover, Transparentpapier
ZusatzInfos
-
„Am 26.11.1969 wurden in Antwerpen von diesem Bild 10 Exemplare, die von I bis X nummeriert sind, auf anodisierendes Aluminium, und 90 von 1 bis 90 nummerierte Exemplare auf durchsichtiges mechanographisches Papier gedruckt. Dies alles bildet eine Originalauflage. Das Modell für dieses annähernde Bild ist die Originalauflage des Gedichtes „Ein Würfel kann den Zufall nicht abschaffen“ von Stéphanie Mallarmé, herausgegeben 1914 vom Verlag Gallimard.
Die auf durchsichtiges Papier gedruckten Exemplare sind mit zwei auf Seitengröße zugeschnittenen Karton ausgestattet, die es dem Leser ermöglichen, nach Belieben eine oder zwei Seiten von den anderen abzusondern. Neben der Originalauflage ist ein „Katalog-Auflage“ von 300 Exemplaren auf durchsichtigem Papier erschienen.
Text printed matter, Das Kunstbuch
|
Titel
-
long remembered - soon forgotten
Technische Angaben
-
keine weiteren Angaben vorhanden
Katalog von Printed Matter Bookstore at Dia, Books by Artists
|
Technische Angaben
-
keine weiteren Angaben vorhanden
Katalog
|
Technische Angaben
-
keine weiteren Angaben vorhanden
|
Technische Angaben
-
keine weiteren Angaben vorhanden
|
Technische Angaben
-
keine weiteren Angaben vorhanden
|
Technische Angaben
-
13,2x21,5 cm, 2 Stück. keine weiteren Angaben vorhanden
Drahtheftung
ZusatzInfos
-
Lieferprogramm. Distributor for an international inventory of over 1,100 titles. records an periodicals as well as artists' books, 7 Lispenard Street, New York N.Y. 10013
|
Technische Angaben
-
18 S., 26,4x20,2 cm, keine weiteren Angaben vorhanden
Heart: A collection of artiswts' books for libraries, museums, and collectors
|
Titel
-
Books by Artists, Vol. 1, No. 1
Technische Angaben
-
30 S., 22,8x15 cm, keine weiteren Angaben vorhanden
Drahtheftung, in transparenter Kunststoffhülle
ZusatzInfos
-
Introduction by Lucy Lippard. Essay: Post Photography by Gary Indiana. Cover Foto Laurie Simmons from Water Ballet, Family Colision
|
Titel
-
Printed Matter bookstore at Dia - Spring 1991 - Catalog
Technische Angaben
-
80 S., 21,5x13,8 cm, 2 Stück. keine weiteren Angaben vorhanden
Drahtheftung, Lieferverzeichnis
|
Titel
-
Books by Artists, Spring Catalogue, 1990
Technische Angaben
-
2 Stück. keine weiteren Angaben vorhanden
Lieferverzeichnis
|
Titel
-
We ship books around the world
Technische Angaben
-
keine weiteren Angaben vorhanden
Lieferverzeichnis
|
Titel
-
Catalog Addentum 82-83 Books by Artists
Technische Angaben
-
keine weiteren Angaben vorhanden
Lieferverzeichnis, Schwarz-weiß Abbildungen
|
Titel
-
Commonpress 32 - Künstlerische Arbeitsfelder
Technische Angaben
-
222 S., 14,8x10,5 cm, 2 Stück. keine weiteren Angaben vorhanden
Broschur, Klebebindung, Druck auf dünnes rosa Papier
ZusatzInfos
-
Für dieses Projekt wurden 800 Personen angeschrieben, die im weitesten Sinn mit bildender Kunst zu tun haben, geantwortet haben 199 Künstler aus 16 Ländern, die hier ihr künstlerisches Arbeitsfeld beschreiben. Ein Mailart-Projekt.
Commonpress wurde 1977 von Pawel Petasz (Polen) gegründet
|
Titel
-
printed matter - Künstlerbücher aus der Sammlung Missmahl
Technische Angaben
-
64 S., 23,6x14,3 cm, Auflage: 1.000, 2 Stück. ISBN/ISSN 3897701111
Hardcover, mit Lesezeichen
|
Titel
-
Books by Artists 1997 / 1998
Technische Angaben
-
123 S., 20,6x13,2 cm, keine weiteren Angaben vorhanden
Lieferprogramm,
|
Technische Angaben
-
280 S., 27x19 cm, Auflage: 2.000, ISBN/ISSN 9780894390395
|
Technische Angaben
-
28x21,7 cm, ISBN/ISSN 9780894390289
Drahtheftung
|
Technische Angaben
-
[112] S., 18,3x17,4 cm, Auflage: 900, keine weiteren Angaben vorhanden
Broschur
ZusatzInfos
-
Using stills from his DVD movie in combination with pages of text and graphics, he brings the complexity, subtlety, and play of his language propositions to bear on terrain of human relations.
Text von der Webseite
|
Titel
-
LTTR Number 4 Do You wish To Direct Me?
Technische Angaben
-
21,5x14 cm, ISBN/ISSN 0894390201
Wendebuch, im Umschlag eingelegt ein handschuhähnliches Strickobjekt, auf der anderen Seite drei kolorierte Münzen in Kunststoffhüllen. Ein Lesezeichen, ein gefaltetes mehrfarbig bedrucktes Blatt
|
Titel
-
Artists & Activists 2, Raqs Media Collective - The Surface of each Day: Questions for Cosmonauts
Technische Angaben
-
21,3x14,5 cm, ISBN/ISSN 9780894390333
geheftet
|
Technische Angaben
-
21,5x14 cm, ISBN/ISSN 9780894390401
Drahtheftung
|
Titel
-
Artists & Activists 1, Red76 No one touches me. I am invisible.
Technische Angaben
-
21,3x14,5 cm, ISBN/ISSN 9780894390296
geheftet
|
Titel
-
Artists & Activists 3, Dyke Action machine! Incorporated
Technische Angaben
-
21,3x14,5 cm, ISBN/ISSN 9780894390340
geheftet
|
Technische Angaben
-
keine weiteren Angaben vorhanden
bedruckte Kunststofftasche
|
Titel
-
I fell in Love, I fell out of Love, 100$, Potato Chips, Airplanes, Clouds & Sky
Technische Angaben
-
15,5x11,7 cm, keine weiteren Angaben vorhanden
Einladungskarte zu einer Buchvorstellung von War Diary und New York Garbage Flag Profile
|
Titel
-
Occupy Chelsea - Die New Yorker Buchhandlung Printed matter verkauft Künstlerbücher und versteht sich als Stimme der Dissidenz
Technische Angaben
-
1 S., 58x40 cm, keine weiteren Angaben vorhanden
Artikel in der Süddeutschen Zeitung Nr. 29, S. 19
|
Titel
-
Freedom - artists' Books Since 1976 - 1996 Catalog
Technische Angaben
-
96 S., 20,8x13,4 cm, keine weiteren Angaben vorhanden
Drahtheftung
|
Titel
-
GAAG - Guerrilla Art Action Group, 1969-1976
Technische Angaben
-
16x11,5 cm, keine weiteren Angaben vorhanden
Einladungskarte des Studienzentrums für Künstlerpublikationen
ZusatzInfos
-
Die 1969 von Jon Hendricks, Jean Toche und Poppy Johnson gegründeteThe Guerrilla Art Action Group (GAAG) agierte in New York über mehrere Jahre in politischen Kunstaktionen und provokanten Performances. Sie richteten sich unter anderem gegen den Vietnam-Krieg, die US-Regierung oder das Kunst-Establishment. Eine Sammlung von Manifesten, Pressemitteilungen, Briefen und weiteren Dokumenten der Gruppe erschien erstmals 1978 bei Printed Matter, New York, und 2011 in einer Neuauflage, herausgegeben von Printed Matter, Kunstverein Publishing (Amsterdam) und dem Studienzentrum für Künstlerpublikationen (Bremen). Diese Publikation steht im Zentrum der Präsentation. Weitere Fotos und Künstlerbücher veranschaulichen die eindrucksvollen Aktivitäten der GAAG. Fotos: Jan van Raay.
Text von der Webseite
|
Titel
-
Printed Matter's LA Art Book Fair
Technische Angaben
-
6 S., 29,7x21 cm, keine weiteren Angaben vorhanden
Infos von der Webseite. Farblaserkopien nach PDF, Drahtheftung
|
Titel
-
Twentysix Gasoline Stations
Technische Angaben
-
36 S., 17,8x14 cm, Auflage: 550, ISBN/ISSN 9780894390449
in Schutzumschlag aus Transparentpapier
ZusatzInfos
-
The same building photographed all over different locations in Brandenburg, Thuringen, Sachsen-Anhalt and Mecklenburg-Vorpommern.
"The eccentric stations were the first ones I threw out" is written on a photographed piece of paper, at the end of the book. Ed Ruscha had published a book under the same title and outer appearance in 1963.
Text von der Webseite
|
Titel
-
Garry Neill Kennedy - Printed Matter/Imprimés 1971-2009
Technische Angaben
-
214 S., 25,4x19 cm, ISBN/ISSN 9780888849028
Hardcover, . Visitenkarte liegt bei,
ZusatzInfos
-
Produced in consultation with Garry Neill Kennedy, this publication includes printed matter designed by, or in collaboration with, the artist and incorporates formats such as books, pamphlets, leaflets, sheets, cards, pageworks, posters, and wallpaper. Each entry, arranged chronologically, includes a photograph of the item and a physical description with the title, date, format, binding (where applicable), printing method, pagination, dimensions, publisher, and place of publication.
Text von Printed Matter
|
Titel
-
Printed Matter presents the third annual LA Art Book Fair!
Technische Angaben
-
16 S., 15,3x22,8 cm, keine weiteren Angaben vorhanden
mehrfach gefaltetes Plakat
ZusatzInfos
-
mit Ausstellerliste und Informationen zur Buchmesse
|
Titel
-
Learn To Read Art: A Surviving History of Printed Matter
Technische Angaben
-
12,7x17,8 cm, keine weiteren Angaben vorhanden
Postkarte
ZusatzInfos
-
Zur Ausstellung 02.12.2014 bis 14.02.2015 in der 80WSE Gallery, New York
|
Titel
-
Raymond Pettibon in his inimitable style invites you to join us as a Printed Matter Member
Technische Angaben
-
12,7x17 cm, keine weiteren Angaben vorhanden
WerbePostkarte
|
Technische Angaben
-
20 S., 28x21 cm, keine weiteren Angaben vorhanden
Drahtheftung
ZusatzInfos
-
Titelbild von Ed Ruscha. Mit Anzeigen u. a. von Printed Matter, FILE, Sonnabend, Leo Castelli, Rene Block
|
Titel
-
10 Years Nieves Zines - 200 Nieves Zines
Technische Angaben
-
4 S., 14,8x10,5 cm, keine weiteren Angaben vorhanden
Klappkarte von Printed Matter zur New York Art Book Fair 2014
|
Titel
-
SIX HANDS AND A CHEESE SANDWICH
Technische Angaben
-
[20] S., 18x14 cm, Auflage: 3.000, ISBN/ISSN 9783868740080
Drahtheftung
ZusatzInfos
-
Ruscha der Fischotter aka: Printed Matter And Other Visible Things On Paper Not Necessarily Meant To Be Viewed As After Ruscha aka: One Hundred Views Of One Hundred Views Of Mount Fuji, If Someone Says So aka: SIX HANDS AND A CHEESE SANDWICH is a book about books, a catalogue and an art/bookwork in its own right.
Content: By now the appropriation and paraphrasing of Ed Ruscha constitutes a genre of its own. The first were 1968 Bruce Nauman with 'Burning Small Fires' and 1971 'Ed Ruscha' (actually Joel Fisher) with 'Six Hands and a Cheese Sandwich', with further appropriations or hommages over the decades, and in the last years it almost became fashionable, the evidence is massive.
Text von der Webseite
|
Titel
-
A Portrait of the Artist as a Young man - Jugendbildnis als Dichter 2007
Technische Angaben
-
10,5x14,8 cm, keine weiteren Angaben vorhanden
Werbekarte, 2 Klammern, handschriftlicher Text
ZusatzInfos
-
Zur Ausstellung GREATEST HITS vom 05.06-31. Juli bei Printed Matter
|
Technische Angaben
-
15x5,2 cm, 2 Stück. keine weiteren Angaben vorhanden
Lesezeichen, einseitig bedruckt, eines mit handschriftlichen Notizen
ZusatzInfos
-
MARIA†. editions is an independent publisher founded by Marysia Gacek and Maria Toumazou in 2014. Based in Nicosia and New York, MARIA†. editions is devoted to producing digital and printed matter, providing a platform for new artworks, collaborations, writing, and exhibitions.
Text von der Webseite
|
Titel
-
The Perfect Printed Matter ... Hommage an James Lee Byars
Technische Angaben
-
[108] S., 29,8x21 cm, keine weiteren Angaben vorhanden
Broschur
ZusatzInfos
-
Antiquariatskatalog von Querido mit Editionen, Künstlerbüchern, Katalogen, Künstlerzeitschriften, Künstlerschallplatten, Plakate, Ephemera 1968-1999
|
Titel
-
Give Books by Artists for the Holiday
Technische Angaben
-
[16] S., 21,2x13,8 cm, keine weiteren Angaben vorhanden
Drahtheftung
ZusatzInfos
-
Der Katalog wurde von Lerner&Turner gestaltet
|
Titel
-
GAAG - The Guerrilla Art Action Group 1969-1976 - a selection
Technische Angaben
-
21,5x13,8 cm, ISBN/ISSN 9780894390593
Broschur, Faksimile
ZusatzInfos
-
Die GruppeThe Guerrilla Art Action Group (GAAG) wurde 1969 von Jon Hendricks, Jean Toche und Poppy Johnson gegründet. Sie war in New York über eine Zeit von mehreren Jahren mit politischer Kunst und provokativen Performances aktiv. Ihre Position richtete sich gegen den Vietnam Krieg, die US-Regierung und den Kunstbetrieb. Eine Sammlung von Manifesten, Presseveröffentlichungen, Briefen und anderen Dokumenten wurde in einem Buch 1978 publiziert
|
Technische Angaben
-
[48] S., 17,7x20,2 cm, Auflage: 200, signiert, keine weiteren Angaben vorhanden
Drahtheftung, von Al Souza signiert
ZusatzInfos
-
This, the first publication by both artists, juxtaposes their differing approaches to portraying the passage of time with the illusions of the photographic process. Kearns presents 13 newspaper clippings from the "Hampshire Gazette" of 25th wedding anniversary announcements, including photographs and text. Souza using images of his hand, pieces of chalk, and prunes demonstrates his now well-known involvement with time-space-light and photographic illusion.
Text Printed Matter
|
Technische Angaben
-
64 S., 29,7x21 cm, keine weiteren Angaben vorhanden
Drahtheftung, unbeschnitten, beigelegt der Ausstellungsplan und handschriftliches Anschreiben
ZusatzInfos
-
The exhibition Copy Construct departs from different artistic practices and specific works by artists that are based on reproduction or copy. The selected works are inherent to the production of printed matter or artist’s books. This implies that different artistic media such as painting, drawing, photography, video, sculpture, and graphic design can manifest themselves through graphical problematics and their meanings. Alongside the 25 works of the artists, a little less than 300 books from the KASK collection (School of Arts, Ghent) and private collections from Belgium and England are displayed in the exhibition. The exhibition architecture is designed by Kris Kimpe and Koenraad Dedobbeleer and is accompanied by a publication, designed by Joris Dockx, which includes a bibliography of the exhibited books, different contributions by the artists, an interview with a book collector, etc.
Pressetext
|
Titel
-
Printed Matter - Manifeste
Technische Angaben
-
88 S., 21x14,9 cm, signiert, keine weiteren Angaben vorhanden
Hardcover, Leinen. Beigelegt ein handschriftlicher Brief und Visitenkarte
ZusatzInfos
-
Schriftliche Abschlussarbeit als Teil der Masterarbeit zur Erlangung des akademischen Grads Master of Arts, in der Abteilung Kulturen des Kuratorischen.
Mit einem Abdruck des Textes von Ulises Carrión: die neue kunst des büchermachens, in der Übersetzung von Hubert Kretschmer
ferner von Erik van der Weijde, 4478Zine's publishing manifesto
und von Cheroux, Fontcuberta, Kessels, Parr und Schmid: From here on... manifesto
|
Technische Angaben
-
240 ca. S., 12,5x10 cm, Auflage: 2.000, ISBN/ISSN 0894390139
Umschlag aus Karton mit Leinenstreifen, ca. 120 Seiten gestanzt
ZusatzInfos
-
2004 winner of I.D. Magazine's Design Distinction award, Absence is the third book to come out of Printed Matter’s Publishing Program for Emerging Artists, a program made possible through the generous support of New York City's Department of Cultural Affairs, The Andy Warhol Foundation for the Visual Arts, the Elizabeth Firestone Graham Foundation, and the Heyday Foundation. The generosity of Whitney trustees Melva Bucksbaum and Raymond J. Learsy was instrumental to the Museum’s participation in the publication of this exciting new work.
Both a book and a sculptural object, Absence is a memorial to the twin towers of the World Trade Center. Yoon, an architect and designer who is currently an Assistant Professor of Architecture at the Massachusetts Institute of Technology, chose not to produce a traditional design proposal for the World Trade Center Memorial Competition. Instead she created a non-architectural, non site-specific space of remembrance: a portable personal memorial in the form of book.
At almost two pounds, Absence has a considerable physical presence, but it is in every way the ghost of a presence, and it is this ghostliness that gives it its particular emotional weight. A solid white block of thick stock cardboard pages, the book’s only "text" consists of one pinhole and two identical squares die-cut into each of its one-hundred-and-twenty pages – one for each story of the towers including the antenna mast. These removed elements lead the reader floor by floor through the missing buildings towards the final page where the footprint of the entire site of the World Trade Center is die-cut into a delicate lattice of absent structures.
Of all of the proposed monuments and grand designs for the twin towers to emerge in the last two years, Absence is remarkable for its employment of an under-used strategy: restraint. The simplicity of Yoon’s materials and her use of repetition speak, without words, about unspeakable loss. Quiet, respectful, mournful, the book does not aim to represent the magnitude of the disaster. Instead it appeals to the vastness of the reader’s imagination and capacity to grieve. The human scale of her memorial operates on a personal level – it delivers the memory of lives lost into the reader’s hands. At the same time, as a scale model of a vanished architectural site, it operates on a larger cultural level by commemorating the site itself.
Text von der Webseite. Fotos Xenia Fumbarev
|
Titel
-
Printed Matter - Umschlag
Technische Angaben
-
21x28 cm, keine weiteren Angaben vorhanden
Briefumschlag, beklebt mit Schwarz-Weiß Druck, gestempelt
|
Technische Angaben
-
[16] S., 26,8x20 cm, keine weiteren Angaben vorhanden
Drahtheftung, Offsetdruck auf Zeitungspapier. Im Set mit acht Heften von Ryan Foerster.
ZusatzInfos
-
The family of photographs collected in Foerster's original and appropriated images - hockey players, Rita Hayworth - meld together in an associative blend.
Text von der printed-matter-Webseite.
|
Technische Angaben
-
[42] S., 26,8x20 cm, keine weiteren Angaben vorhanden
Drahtheftung, verschiedene Papiere. Im Set mit acht Heften von Ryan Foerster.
ZusatzInfos
-
This book was published in conjunction with Foerster’s on-site installation in a vacant lot in Miami [May, 17, 2012], put on by the New York gallery Shoot the Lobster. A conversation between Foerster and the show’s curator, Bob Nickas, is included in the book and offers insight into the artist’s process and experience with the project. The show emphasized the placement of printing plates and photographic paper in the lot and their interaction with the environment. This is highlighted by the photographs featured in the book, which document objects from the show, as well as its visitors and surroundings.
Text von der printed-matter-Webseite.
|
Technische Angaben
-
66 S., 27,3x20 cm, Auflage: 500, ISBN/ISSN 9789491843945
Drahtheftung, beigelegt der Ausstellungsplan und handschriftliches Anschreiben
ZusatzInfos
-
The exhibition Copy Construct departs from different artistic practices and specific works by artists that are based on reproduction or copy. The selected works are inherent to the production of printed matter or artist’s books. This implies that different artistic media such as painting, drawing, photography, video, sculpture, and graphic design can manifest themselves through graphical problematics and their meanings. Alongside the 25 works of the artists, a little less than 300 books from the KASK collection (School of Arts, Ghent) and private collections from Belgium and England are displayed in the exhibition. The exhibition architecture is designed by Kris Kimpe and Koenraad Dedobbeleer and is accompanied by a publication, designed by Joris Dockx, which includes a bibliography of the exhibited books, different contributions by the artists, an interview with a book collector, etc.
Pressetext
|
Titel
-
Reviewed printed matter - International Institute of Social History
Technische Angaben
-
82 S., 29,7x20,7 cm, Auflage: 150, keine weiteren Angaben vorhanden
Drahtheftung, Softcover, mit Request-Form auf buntem Papier, letzte Seite gestempelt
ZusatzInfos
-
This publication is the outcome of a review assignment which was part of the theory programm Critique & Actuality in the graphic design department of the Gerrit Rietveld Academie, 2007. The eleven-day program was compiled by Kasper Andreasen and was based on studying and understanding different methodologies of reviewing and analyzing printed matter. Among the guest lecturers were Louis Lüthi, Petra Van der Jeught and Felix Weigand.
|
Technische Angaben
-
[20] S., 14,8x10,5 cm, keine weiteren Angaben vorhanden
Drahtheftung. In Briefumschlag
ZusatzInfos
-
Thema des Lieferprogramms: Stephen Willats.
Our new catalogue is dedicated to the diverse and prolific publishing practice of artist Stephem Willats whose engagement with the book form runs from 1965 to the present. Willats uses printed matter in three distinctive ways: a book may function as a manifesto, an artwork in its own right or as a tool within an artwork. The items included in this catalogue span artist's books, ephemera, exhibition catalogues and scare manuals relating to participatory artworks self-published by the artist in very limited number.
Text aus dem Lieferprogramm.
|
Titel
-
NY Art Book Fair 2017, 22-24 September
Technische Angaben
-
15x10,5 cm, 2 Stück. keine weiteren Angaben vorhanden
Softcover, Klebebindung
ZusatzInfos
-
Publikation zur New York Art Book Fair 2017. Printed Matter presents the twelfth annual NY Art Book Fair, from September 22 to 24, 2017, at MoMA PS1, Long Island City, Queens. Free and open to the public, the NY Art Book Fair is the world’s premier event for artists’ books, catalogs, monographs, periodicals, and zines. The 2017 NY Art Book Fair will feature over 370 booksellers, antiquarians, artists, institutions and independent publishers from twenty-eight countries. This year’s NY Art Book Fair will include an ever-growing variety of exhibitors - from zinesters in (XE)ROX & PAPER + SCISSORS and the Small Press Dome representing publishing at its most innovative and affordable, to rare and antiquarian dealers offering out-of-print books and ephemera from art and artist book history, plus the NYABF-classic Friendly Fire, focused on the intersections of art and activism. NYABF17 will host an array of programming and special events, including: The Classroom, a curated engagement of informal conversations, workshops, readings, and other artist-led interventions, for the eighth year running, as well as The Contemporary Artists’ Book Conference (CABC), in its tenth year, featuring two full days of conversation on emerging practices and issues within art-book culture.
Text von der Website.
|
Technische Angaben
-
[4] S., 28x21,6 cm, keine weiteren Angaben vorhanden
Ein Blatt, gefaltet, beidseitig bedruckt, 2 handschriftliche Notizen
ZusatzInfos
-
Lieferverzeichnis für den Herbst 1976, zu den Themen Landschaft/Nature, Politik, Feminismus, Buchstaben/Zeichen, Selbstporträt, Fotografie u.a., sowie Liste der Bücher die im Herbst 1976 von Printed matter publiziert wurden.
|
Technische Angaben
-
240 S., 30,2x21,6 cm, Auflage: 400, ISBN/ISSN 9780894390838
Hardcover, Leineneinband, geprägte Zeichnung, Papier: Lessebo Nature 115 g
ZusatzInfos
-
Published on occasion of the traveling exhibiton Michalis Pichler Greatest Hits, 05.06.-31.06.2015, printed matter, New York, and 22.10.-19.11.2015, Kunstverein Mailand.
This book is the first monograph focused on the practice of artist/author Michalis Pichler. Featuring eleven critical essays, an extensively illustrated catalogue, a conversation with John Stezaker, and selected writings by the artist, the book delivers a solid introduction into conceptual poetics.
Text von der Webseite
Auflage: Broschur 2000, Hardcover 400
|
Technische Angaben
-
106 S., 21x14,8 cm, Auflage: Print on Demand, keine weiteren Angaben vorhanden
Broschur
ZusatzInfos
-
Schwarz-Weiß-Drucke
Super Terrain is a french graphic designers collective founded in 2014 by Quentin Bodin, Luc de Fouquet and Lucas Meyer. We mainly work on cultural, artistic, institutional, associative and educative fields. Through commissioned graphics works, pedagogical workshops and public spaces interventions, or self-commissioned works, we explore several questions linked to editorial forms and printed matter.
|
Titel
-
Artists' Books - Creative Production and Marketing
Technische Angaben
-
68 S., 29,8x21,2 cm, 2 Teile. ISBN/ISSN 9780954702571
Klemmbindung mit schwarzem Papierstreifen, Softcover, Exlibris von Jürgen Peter Wegner eingeklebt. Brief von Jürgen Wegner beigelegt
ZusatzInfos
-
A guide for the book artist – as the producer, publisher and distributor of their own artwork, to discuss some of the practical issues arising from this. A series of case studies explores artists’ experiences of making and marketing their books in the UK, France, Germany, EIRE, Spain, Denmark, Japan, Argentina, Australia and the USA. We selected a range of artists with 2 - 30+ years experience in artists’ books, zines and multiples and asked them to share their working practice, experience of book fairs, interaction with purchasers, discuss problems and offer advice. We also asked private and institutional collectors to tell us about the ways in which they would prefer to interact with artists selling their books and any issues arising from their own collecting.
Text von der Website.
|
Technische Angaben
-
[24] S., 19x13 cm, Auflage: 150, numeriert, keine weiteren Angaben vorhanden
Drahtheftung, Schwarz-Weiss Offsetdruck
|
Technische Angaben
-
[28] S., 19x13 cm, Auflage: 500, keine weiteren Angaben vorhanden
Drahtheftung, Offsetdruck
|
Technische Angaben
-
[28] S., 19x13 cm, Auflage: 500, keine weiteren Angaben vorhanden
Drahtheftung, Schwarz-Weiss Offsetdruck
|
Technische Angaben
-
keine weiteren Angaben vorhanden
|
Technische Angaben
-
29,7x21 cm, 4 Teile. keine weiteren Angaben vorhanden
Einladungskarte, Austellungsplan, 8-seitiges Infogeheft, Flyer von Andreas Ullrich
ZusatzInfos
-
Ausstellung in der Galerie der Künstler*innen des BBK 11.03.-03.05.2025.
Grafik in der Kunst, kleinformatig, schwarzweiß, in Kabinetten oder feinen Rahmen präsentiert, in Auflagen erhältlich, kostbar, aber erschwinglich. Nicht so in der Ausstellung PRINTED MATTER. 14 Kunstschaffende erklären die Regeln der Druckkunst für überholt, loten alte Grenzen aus und beschreiten neues Terrain. Druckgrafik wird dreidimensional, erscheint als Unikat, webt sich ins Performative, schwebt mühelos zwischen analog und digital, präsentiert sich selbstbewusst in großen Formaten, mischt sich mit anderen Medien. Was kann überhaupt eine Lithografie, was ein Holzschnitt, welche Formen nimmt die Radierung ein, welchen Beitrag leistet die Risografie heute? Warum hat sich noch nie jemand für die Druckstöcke selbst interessiert? Welche Bedeutung hat eigentlich das Papier als elementarer Träger der Farbe?
Text von der Webseite
|
Titel
-
How to shoplift books - Steal the book while the sun rises over the horizon.
Technische Angaben
-
[84] S., 15,5x10,5 cm, Auflage: 1.000, ISBN/ISSN 9783945900208
Broschur
ZusatzInfos
-
2. Auflage. This artists’ book by David Horvitz is a guide on how to steal books. It details 80 ways in which one can steal a book, from the very practical, to the witty, imaginative, and romantic.
This publication originated in 2012 as a conversation in The Classroom at Printed Matter's NY Art Book Fair.
Text aus dem Buch und von der Webseite.
|
Titel
-
COMMON SENSE IS A HUNGRY BITCH
Technische Angaben
-
[98] S., 21,8x15,2 cm, Auflage: 500, numeriert, signiert, 2 Teile. ISBN/ISSN 9789081291392
Hardcover mit Schutzumschlag in Versandkarton beklebt mit verschiedenen Aufklebern, Pappband gold geprägt, eingelegte Postkarte im Vorsatz, eingelegter Aufkleber im Nachsatz
ZusatzInfos
-
Sammlung von Collagen von 2008-2018.
"Common Sense is a Hungry Bitch" sammelt eine Reihe von Collagearbeiten von Chantal Rens, markante und unheimliche Interventionen, die das Gesehene in Frage stellen. Die warme und verwitterte Qualität der Bilder aus Quellenmaterial aus der Mitte des Jahrhunderts wiegen den Betrachter in einer gewissen Behaglichkeit, die nostalgische Färbung des Life Magazins oder eines Familienfotoalbums, zerrissen und eingeklebt in ruckartige Verrenkungen von Menschen, Tieren und Landschaften, die untereinander vertauscht und unwiderruflich vermischt sind. Die Collagenbilder sind von sorgfältig nebeneinander gesetzten Schmuckfarben umgeben, die diesen vertrauten, aber unbequemen Ton verstärken und Sie tiefer in die Spreads bringen, wo jedes Bild eine Doppelaufnahme verlangt.
Text von der website. Zitat aus: Printed Matter, Inc., New York
aus dem englischen übersetzt mit www.DeepL.com/Translator
|
Titel
-
Two Extraordinary Publishing Events From ReFlux Editions
Technische Angaben
-
[4] S., 28x21,5 cm, keine weiteren Angaben vorhanden
Faltblatt, gestempelt von Printed Matter
ZusatzInfos
-
Werbung von ReFlux Editions für A Box of Smile von Yoko Ono und Fluxus 1 Anthologie von Georges Maciunas.
ReFLUX Editions has been formed to continue the dissemination of inexpensive Fluxus editions, a perpetuation envisioned by George Maciunas shortly before his death in 1978.
ReFLUX Editions wurde gegründet, um die Verbreitung preiswerter Fluxus-Editionen fortzusetzen, die George Maciunas kurz vor seinem Tod im Jahr 1978 ins Auge gefasst hatte.
Text von der Webseite, Übersetzung mit DeepL
|
Technische Angaben
-
[28] S., 21,5x14 cm, keine weiteren Angaben vorhanden
Drahtheftung
ZusatzInfos
-
Heft in Schwarz-Weiß mit Filmstills aus der Performance The Masochist #4 der multidisziplinären Künstlerin Patricia Coates, in der sie sich sozio-ökonomischer Ungerechtigkeit metaphorisch und performativ auseinandersetzt.
|
Titel
-
The Ian Hamilton Finaly Printed Archive
Technische Angaben
-
58 S., 20,5x14, cm, keine weiteren Angaben vorhanden
Drahtheftung mit Schutzumschlag aus Pergaminpapier
ZusatzInfos
-
Heft mit einer Auflistung aller Veröffentlichungen (ab 1960) des schottischen Literaten Ian Hamilton Finlay im Verlag Wild Hawthorn Press.
|
Titel
-
Werbematerial Printed Matter
Technische Angaben
-
17,7x12,7 cm, keine weiteren Angaben vorhanden
Zwei Flyer von Printed Matter in einer Papiertüte
ZusatzInfos
-
Karte mit den Künstlernamen der Fundraising Editions
|
Technische Angaben
-
[4] S., 29,6x10,5 cm, keine weiteren Angaben vorhanden
Hochkant gefalteter DIN-A4-Bogen
ZusatzInfos
-
Flyer mit einem Text von Ruby de Vos zu der Sammlung von Printed Matter zum Künstler Hamish Fulton, die aus 76 Büchern und 250 Ausstellungskarten besteht.
|
Titel
-
Imprimés - International Mail Art Exhibition
Technische Angaben
-
34,8x24,8 cm, Auflage: 350, keine weiteren Angaben vorhanden
Plakat zur Mail Art Ausstellung Imprimés (Printed Matter, Drucksache) von Nenad Bogdanović mit Auflistung der Teilnehmer.
Die Ausstellung fand vom 05. bis 09.12.1985 in der Bibliothek von Odžaci statt.
ZusatzInfos
-
Plakat zu Imprimés Mail Art Ausstellung von Nenad Bogdanović
|
Technische Angaben
-
208 S., 29,7x21 cm, Auflage: 400, ISBN/ISSN 9789464460483
Französische Broschur. Dreisprachiger Infobogen, einfach gefaltet, beigelegt
ZusatzInfos
-
Katalog zur gleichnamigen Ausstellung "High Capacity" des Künstlers Kasper Anndreasen, die vom 29.09.-22.10.2023 im M HKA (Museum van Hedendaagse Kunst Antwerpen) besucht werden konnte. Angeschaut werden konnten einige Collagen, die der Künstler aus diversen Druckerzeugnissen, die er zwischen 1998-2003 in verschiedenen europäischen Städten sammelte, zusammenstellte. Das Buch erschien als begleitende Publikation zur Ausstellung und versammelt die verschiedenen Collagen in Form von Schwarz-Weiß Kopien, als Dokumentation dieser neu arrangierten aber bereits vergessenen Materialien.
|
Titel
-
Fountain in the rain 2023
Technische Angaben
-
2 S., 21x15 cm, keine weiteren Angaben vorhanden
Risodruck
ZusatzInfos
-
Ich beschäftige mich mit der Idee künstlerischer Subjektivität und deren Einbettung in kapitalistische Ideologien. Oft beginnt meine Arbeit mit der Perspektive der Künstler in zwischen materiellen Bedingungen, historischen Referenzen, individualisiertem Erfolg und individualisierten Zweifeln. Inspiriert von emanzipatorischem und queerem Denken und Leben bringe ich unterschiedliche Materialien in einen gemeinsamen Dialog. Neben bildhauerischen Techniken, zeitbasierten Medien. Printed Matter, kollektiven Praktiken und Performances nehmen Malerei und Zeichnung eine zentrale Rolle ein.
Text von Flyer übernommen.
Aquarell und Tusche auf Papier.
|
Titel
-
NY Art Book Fair 2016, 16-18 September
Technische Angaben
-
15x10,5 cm, keine weiteren Angaben vorhanden
Klebebindung, Broschur
ZusatzInfos
-
Printed Matter presents the tenth annual NY Art Book Fair, from September 16 to 18, 2016, at MoMA PS1, Long Island City, Queens. A preview will be held on the evening of Thursday, September 15. Purchase your Ticket Edition here.
Free and open to the public, the NY Art Book Fair is the world’s premier event for artists’ books, catalogs, monographs, periodicals, and zines. The 2015 fair featured over 350 booksellers, antiquarians, artists, institutions and independent publishers from twenty-eight countries, and was attended by more than 35,000 people.
Text von der Webseite übernommen.
|
Titel
-
Emic Units #39 - Joachim Schmid Bilderbuch 2.1
Technische Angaben
-
32 S., 23x15,6 cm, Auflage: 300, ISBN/ISSN 978-8-89475912-9
Drahtheftung, Eingelegt ein Lesezeichen, 23x6 cm mit Infotext zum Künstler Joachim Schmid und der Serie Emic Units
ZusatzInfos
-
Bilderbuch 2.1 ist Teil von Emic Units, einem Projekt von Shibboleth, das aus fünfzig Broschüren von fünfzig Künstlern besteht. Emic Units ist eine Reihe über die Migration von Ideen, die untersucht, wie weit die Grenzen der Bedeutung geografisch, historisch, metaphorisch und visuell gedehnt werden können.
Shibboleth ist eine gemeinnützige Plattform für Veröffentlichungen als sozial engagierte Kunstpraxis. Aus einer Sprachforschung entstehen ein selbstveröffentlichter Katalog mit Bildbänden und langfristige Bildungsprojekte mit verschiedenen Gemeinschaften.
Shibboleth enthält 50 Übungshefte von 50 verschiedenen Autoren. Die 32-seitigen Hefte sind als Arbeitsmittel für Lehrer und Pädagogen gedacht und bieten Anregungen für eine Schulung des Blicks, von der fotografischen Ausbildung über das Lesen von Bildern bis hin zu kritischen Ansätzen zur Politik der Repräsentation und zur Ökologie der Bilder.
Shibboleth ist das erste Kapitel von Emic Units, einer Reihe von Buchboxen über die Migration von Ideen, die untersucht, wie weit die Grenzen der Bedeutung geografisch, historisch, metaphorisch und visuell gedehnt werden können.
Jede der kleinen Publikationen bietet einen Ausgangspunkt für Workshops und Bildungsaktivitäten, die die kreative Entwicklung visueller Kompetenzen in Kontexten von Bildungsarmut, kognitiven Benachteiligungen oder als Teil sozialer Lehrpläne fördern, die sich auf das Publizieren als eine Form des gemeinschaftsorientierten Wissensaustauschs stützen. Jede Broschüre ist ein Ort der Begegnung.
Bisher wurden folgende Workshops durchgeführt: 1. Someday we’ll come along, basierend auf der Broschüre von Monika Orpik. Ein Fotografie-Workshop für gehörlose Menschen bei Camera, Italienisches Zentrum für Fotografie, Turin, IT / 2. Malinteso, basierend auf Kensuke Koikes Broschüre. Ein Künstlerbuch-Workshop im Pupilla Studio, Mailand, IT / 3. Impounded (Geburtsurkunde), basierend auf David Schulz' Broschüre. Ein Workshop zum asemischen Schreiben auf der Printed Matter's Art Book Fair, NY, USA.
Text übernommen von der Shibboleth Website, übersetzt mit DeepL
|
Titel
-
Quotes about books from books about books - Revised, Reversed, Revisited Edition
Technische Angaben
-
296 S., 16x10,7 cm, Auflage: 555, keine weiteren Angaben vorhanden
Broschur, Fadenheftung
ZusatzInfos
-
Quotes about Books from Books about Books is an artists’ book, an exhibition, and a library of books about books, including periodicals, journals, exhibition catalogues, zines, monographs, and artists’ books spanning 1974–2025. Edited and compiled by Sveinn Fannar Jóhannsson, the project presents 148 quotes drawn from his archive of printed matter that reflects on the book as medium, material, and metaphor.
The selected quotes address themes such as the economic realities of production, freedom of the press, authorship, and the artist’s book as a political object. The project also considers the book as an exhibition space, an object that resists categorization, and a self-reflexive medium. Some quotes and illustrations further reflect on the materiality of books in more abstract or experimental terms. At its core, the project engages with long-standing debates around what a book is—or might be—questions that continue to shape contemporary publishing practices.
Subtitled Revised, Reversed, Revisited Edition, the publication resists conventional ordering, unfolding according to its own internal logic. Through excerpting, recontextualizing, and cataloguing, it explores how books articulate their own conditions of production, distribution, and reception. Text der Website entnommen.
|
Technische Angaben
-
29,7x42 cm, signiert, 4 Teile. keine weiteren Angaben vorhanden
Xerox, bestempelt, mit Aufklebern beklebt, dreifach gefaltet, in Briefumschlag, beigelegt eine Auflistung der teilnehmenden Künstler*innen, Zettel mit Aufruf zur Einsendung von Material über Hamster
|
Technische Angaben
-
42x29,7 cm, signiert, 3 Teile. keine weiteren Angaben vorhanden
Xerox, bestempelt, mit Aufklebern und Ausschnitten beklebt, dreifach gefaltet, in Briefumschlag, beigelegt eine Auflistung der teilnehmenden Künstler*innen
|
Technische Angaben
-
42x29,7 cm, signiert, 3 Teile. keine weiteren Angaben vorhanden
Xerox, bestempelt, mit Aufklebern und Ausschnitten beklebt, dreifach gefaltet, in Briefumschlag, beigelegt eine Auflistung der teilnehmenden Künstler*innen, rückseitig ein Text über Mail Art von Cohen "Mail Art - Brain Cell - Fractal", übersetzt ins Englische von Mr. Postcards und Takayo
|